Lite hemlängtan

Ja, då var det tisdag redan, fort går det när har man roligt eller semester...
På måndag börjar allvaret igen, känns inge vidare efter 4 veckor semester men det är bara att bita i sura äpplet.
Idag har vi fortsatt med friggeboden, taket är lagt. Pappa och älsklingen är så duktiga, och jag är deras husmor, fixar frukost/lunch och middag och kaffet är alltid klart. Men vad gör man inte för dom hårt arbetade männen.
Var nere i byn och handlade, men herregud vad dyrt det är här uppe maten/kläder allt är mycket dyrare. Men hur ska dom annars överleva här uppe om inte på turisterna, men jag kallar mig inte turist efter 40 år här uppe. Mitt andra hem.
Prinsen är nere hos sin kusin, han har lite långtråkigt här uppe, tur att han har sina kusiner att tillgå när det blir för tråkigt.  Imorgon är det marknad i byn , och det är så kul att gå på.
Just nu har jag lite hemlängtan faktiskt, saknar mitt hjärta hemma och hon är dessutom sjuker....


Ajax hittar en massa kvistar/rötter/grenar som han
tar upp till stugan.



Kommentarer
Postat av: sandra

Det ska bli kul att få se resultatet hur fint det blir =) puss

2010-08-12 @ 19:36:30
Postat av: Towe

Det kommer att bli så fint här upp i Hållan. När allt blir klart så är ni välkomna upp hjärtat.

Puss och hälsa

2010-08-12 @ 19:52:41
URL: http://mammatowe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0