Matjunta:)

Söndag kväll redan, imorgon en ny vecka med nya utmaningar:) Har ni kommit ihåg att ställa om klockan inatt, 1 timme tillbaka. Tyckte jag sov så länge imorse.... Igår hade vi tjejer matjunta, vi kallar det för det istället för syjunta. Vi kommer att laga mat ihop. Fiffigt va? Så himla skoj, vi träffades hemma hos Leena kl.16.00. Delades in i 3 grupper. Förrättsgruppen, matgruppen och efterrättsgruppen. När vi kom fick vi en drink (rött vin och coca cola) skitgott var det och läskande. Leena hade spansk/svensk tema på kvällens mat. Förrätten var toast skagen, huvudrätten var paella. Jag var i den gruppen för jag ÄLSKAR paellla. Så nu vet jag hur man gör den.... Efterrätten var apelsinparfiee eller hur det nu stavar. Allt var så himla gott. Och vi lyckades med allt utom egengjorda majonäsen hi hi. Så Anki och Helené fick sticka iväg och handla Findus majonäs hi hihi. Fan vad vi hade kul:)Sen kom vinylplattorna fram med 60,70och 80 tals musik. Tack brudar för en underbar roligt kväll:) Serframemot när Anki ska ha sin matjunta hemma hos sig.

Ha en underbar söndagskväll!!


Matgänget:)

Fördrinken och förberedelse av efterrätten:)

Här jobbas det för fulla muggar:)

Förrätten toast skagen. Jättegott:)

Paellan som jag var med och gjorde. Supergod:)

Efterrätten MUMS:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0