Svampskogen:)

Idag har jag och Ajax varit hemma hos Christel och hälsat på. Northon fick vara hemma. Han orkar inte lika mycket som förr. Vi tog en promenad i skogen med Ajax och Ninja. Skulle gå en liten skogstur men det blev 3 timmar , och vad svamp vi hittade. Hade 2 hundbajspåsar med mig och dom fyllde vi med trattkantareller. Hundarna har sprungit så mycket så Ajax ligger och sover som en stock nu. Så nu har vi bestämt att nästa söndag ska vi gå tillbaka till Christels hemliga ställe, och fortsätta plocka. men då blir det ica påsar med oss. Det är så roligt att plocka och hitta men fan inge roligt att rensa. Har fryst in 2 påsar med svamp, för det är ju bara jag och Hjärtat som äter svamp i denna familj. Ska höra med systern min om hon vill ha resten.

Nu ska jag lägga mig i ett bad.

Ha en underbar söndagskväll!


Ajax och Ninja.


I skogen vi går trallaalla, hittar vi nån svamp ?


Titta vad svamp jag hittade!!


En massa trattkantareller!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mums! Vad härligt och så fick ni lite motion oxå.

2010-10-04 @ 18:38:51
Postat av: Mamma

ja, det var trevligt. Vi var helt slut och hundarna med. kram

2010-10-04 @ 20:24:05
URL: http://mammatowe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0