Paprikafisk, mums!

Ytterligare en regnig dag!! Vaknade av ett riktigt spöregn och då menar jag det stog spön i backen. Ett talesätt har jag hört.... Är så glad för hjärtats skull, hon har blivit medryttare på en häst. Hon saknar våran lilla Flippe som vi sålde för 2 år sen. Idag har hon storstädat sin bil för den ska in på service, en riktig genomgång.


Storstädning av bilen.

Hem efter jobbet för att börja med middagen, och idag blev det Paprikafisk. Så himla gott.

Här är receptet:
600 g torskfiléer
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl ajvar relish (ungersk paprikapuré)
2 msk persilja, hackad
1 dl ost/riven

Sätt ugnen på 225 grader. Dela fisken i portionsbitar och salta/peppra.
Lägg fisken i en smord ugnssäker form. Vispa ihop grädde och ajvar relish.
Häll det över fisken. Strö över persilja och ost.
Gratinera i mitten av ugnen ca. 20 minuter.
Servera med kokt ris.

Så himla lätt och gott. Rekommenderar den verkligen.


Mums !

Kommentarer
Postat av: caroline

Du är världens bästa mamma och världens bästa kock du :d var super god middag igår, :)

saknar också lilla flippe, men vi båda vet att han har det jätte bra :)

love u <3

2010-09-17 @ 07:45:49
Postat av: Mamma

Tack hjärtat. Visst är den god. Men nu har du en annan fin häst att sköta om.

älskar dig

Puss

2010-09-17 @ 08:30:03
Postat av: caroline

hehe ja jag har ju de :D

får rida hem med henne ngn dag så ni får se pärlan :D

en liten bitchig tjej ;)

puss

2010-09-17 @ 10:32:32
Postat av: Mamma

Det tycker jag du ska göra.

Puss

2010-09-17 @ 10:58:09
Postat av: caroline

Ja :D

kanske gör det om jag rider henne ngn gång i helgen :P asså inte denna helg :)

2010-09-17 @ 11:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0