Tisdag:)

Då var det redan tisdag, 3 dagar kvar att uthärda. Började tidigt idag, skit vad mörkt och disigt det var ute. Nu är det HÖST.... Men det var 11 grader kl.05.50 imorse när jag åkte iväg. Så kallt är det inte ännu. Regn regn men det är det som är höst. Trist när man har hundar, dammsuga och torka golv varje dag. Mindre roligt men men det är så att ha hund. Efter jobbet hem och laga middag och provade en ny rätt som jag kan varmt rekommendera faktiskt .

Här kommer receptet:

Ost och kasslerfylld cannelloni

2 st purjolökar
3 dl vatten
1 st kött eller grönsaksbuljong
400 gr kassler
250 gr Lasagneplattor, färska
1 msk smör
2 dl créme fraiche lätt
3 msk senap, skånsk
100 gr ost gärna cheddar

skölj och strimla purjolöken.
koka upp vatter och buljongtärning i en kastrull. Lägg i purjolöken, sjud ca.3 min,
sätt en sil över en skål och häll av purjon.
sätt ugnen på 225 grader.
Blanda kassler och purjon. (skär kasslern i små bitar)
Lägg ut lasagneplattorna och fyll med röran. och rulla ihop som en rulle
smörj en ugnssäker form och lägg i rullarna tätt ihop.
Häll buljongen i en kastrull och blanda i créme fraiche och senap.Och sen blanda ner 2/3 av osten.
häll den varma såsen över rullarna och häll resten av osten över. In i ugnen i ca.20 min.

Jättegott.

ha en bra tisdagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0