Solen skiner , kanske är det vår som kommer:)

Nu var här inne igen. Helgen har varit lugn förrutom att man jobbade i lördags. Det var så lugnt här på jobbet så en kollega drog till Ica för att handla nåt fikabröd. SEMLA vart det. Min första för i år. Mums det var så gott..

Recept för semla:
  • 50 gram jäst (för söta degar)
  • 175 gram smör
  • 5dl mjölk
  • 2 dl socker
  • 2 tsk stött kardemumma
  • 1 tsk salt
  • ca 1,5 l vetemjöl special
  • 200 gram mandelmassa
  • 8-9 dl vispgrädde
  • (3 msk socker)
Vidare hem för att bara vara hemma och ta det lugnt. Älsklingen gjorde mat så jag fick slappa i soffan och råkade somna.

I söndags var jag bara hemma, älsklingen och prinsen var på Mc mässan. Han har köpte en ny Harley.
Jag städade, och tog en långpromenad med hundarna. Det var så fint väder solen sken och det var inte så kallt:)

Ha det så bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0